вівторок



Пошукова таблиця слів
Колонки слів по вертикалі позначені геометричними фігурами [квадрат, трикутник, кружечок, ромб), горизонтальні смуги позначені кольорами (білий, жовтий, синій), по 5 рядів у кожній смузі. Знайди потрібне слово за орієнтирами, які задає тобі вчитель або ведучий. Потім учитель або ве­дучий задає слово, а ти маєш назвати орієнтири, де воно розміщене. Цю вправу можна виконувати удвох з товаришем, міняючись ролями. Працюй з пошуковою таблицею систематично, поступово зменшуючи час на пошук слів.
Скоромовка
Скоромовку читай спочатку повільно, потім швидше і ще швидше, чітко вимовляючи звуки.
Прочитай швидко слова
Прочитавши слова, знайди і підкресли в них спільну буквену частину або скажи, чим вони відрізняються. Наприклад, у словах «ніжки, босоніжки, ніженьки» спільна буквена частина — «ніж» і «ки».
Не зіб'юсь
Швидко прочитай слова. Не спіткнись на слові, яке відрізняється від інших однією літерою. Наприклад: ліс, ліс, лис, ліс.
Склади прислів'я (приказку)
ідучи за лініями або за цифровими підказками, склади прислів'я (приказку);
до першої частини прислів'я, написаної ліворуч, добери закінчення з правої частини.

           Знайди пару
Поєднай слова лівої і правої колонок парами за змістом.
Здогадайся, що це
Відгадай слово і з'єднай його з поданими буквами. Дістанеш слово, яке мається на увазі.
Наприклад:  лі + крик ворони = назва професії
лі + кар = лікар

Відшукай у слові слова
із букв заданого олова склади нові слова;
із букв слова склали нові слова, але допустили помилку. Відшукай зайве слово, або яке складене неправильно;
   перевір, чи є ще слова, які можна скласти із букв заданого слова.
1.  Сироїжка: сир, їжа, сирок, роса...
2. Апельсин: син, лин, сани, риба, насип, напис...
3. Клени: лин, клин, лан...
4. Горобина:
5. Абрикос: коса, сир, рак, бак, соки, гора, кора, рис, краб.
6. Електрика: три, кит, лелека, ракета, лак, рак, крила.
7. Велосипед: село, море, поле, оси, пил, весело.
8. Горизонт: гори, рот, роги, грім, нори, ноги, тон, ноти.
9. Соловейко: коло, воло, колесо, колос, соло, коваль.
10.Молоко: лом, коло...
11.Буквар:
12.Жайворонок: жар, ворона, край, нора...
13.Рибалка: балка, краб...
14.Листоноша: лист, ноша...
   
«Пірамідки»
Один учень пошепки читає, інший — дивиться знизу йому в очі, стежить, щоб вони рухалися вниз.
«Вітрячки»
Один учень дивиться, не зводячи з крапки очей, намагаючись побачити букви, що є поруч із крапкою, пошепки читає. Другий дивиться йому знизу в очі, сте­жить, чи справді вони в стані нерухомості.
«Ромбики»
При читанні учні повинні охоплювати поглядом ціле слово. Один учень читає, інший — слідкує. Потім виконують завдання навпаки.

Навчання молодшого школяра має бути цікавим, радісним, але водночас повинно забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Тому завдання вчителя не лише навчати, а й викликати у дітей радість від знань і самого процесу їхнього засвоєння.
В реалізації цього завдання особливої уваги заслуговує ігрова діяльність. Використання ігор на уроках читання сприяє позитивному ставленню до навчання потребує від дитини кмітливості, уваги. Колективні ігри згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх взаємин між ними.
Під час використання на уроках читання ігрового методу навчання слід дотримуватись таких вимог:
а) зміст гри має бути посильним для кожної дитини;
б) правила гри – прості і чітко сформовані;
в) у грі повинні брати участь усі діти;
г) підсумок гри – чіткий і справедливий.
Таким чином, використання ігор на уроках читання стає важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету, дає можливість об’єктивно оцінити знання і уміння учня.
«Хто більше»
Хто найбільше згадає героїв казок, назви яких закінчуються буквою «а» ( лисичка,…), буквою «к» (зайчик…), той переможець.
«Хто я і з якої казки»
Люблю горішки, грибочки. (хто відгадає першим, продовжує гру, описуючи свого героя).

«Хто більше знає?»
У грі бере участь необмежена кількість дітей. На кожен крок треба назвати одну казку. Виграє той, хто назве більше казок, жодного разу не помилившись.

«Я з казки..»
За допомогою міміки і жестів покажи одного з героїв улюбленої казки.
«Чарівний мішок»
Навпомацки впізнати предмет у мішку, вгадати, з якої він казки.
«Відгадай»
Розбери «зашифроване» речення і скажи, з якої воно казки
коНіли не батре сятиясмі з біслашого.
і  дід Іабаб вонз листазось  міса  бісо.

«Хто більше»
Назвати казкових героїв, предмети, імена, назви казок на букву «к».
«Відгадай казку»
Відгадай казку за опорними словами: лисичка, рибка, вовк, ополонка;
Маруся, яблунька, річечка, гуси, піч.
Продовж гру.
«Хто правильно закінчить прислів’я?»
Книга вчить, як на світі …  .
Наука в ліс не веде, а з лісу …  .
Треба нахилитись, щоб з криниці води …  .
Друга шукай, а знайдеш - …  .
Продовж гру використовуючи свої прислів’я.

«Хто придумаю кінець, той і буде молодець»
Один з учнів починає розповідь. Хто її закінчить, той виграє. Або один з учнів починає розповідь, а другий закінчує. Яка пара дітей склала найкраще оповідання, та і виграє.
ІГРИ В ПАРАХ
«Я починаю, а ти закінчуєш»
«Коли закінчу школу, … »
«Як виросту, … ».
«Улюблене заняття - …»
Один з учнів повідомляє ведучому своє улюблене заняття. Гравці жестами, пантомімікою показують свою відгадку. Той, хто відгадає, стає ведучим.
«Дитячі мрії»
Теплого літнього дня на околиці села посідали діти і почали мріяти: хто ким буде? Хочеться бути і музикантом, і полярником, і шахтарем, і моряком далекого плавання, і прикордонником, і футболістом, і пожежником. Ці дитячі мрії художник зобразив на картині. Знайди їх.
«Слово в слові»
У кожному з цих слів «сховалося» інше. Яке? Знайди і назви його, поясни значення.
Україна, земляк, народознавство, розмова, барвінок, музикант, різьбярство, гончарство, скарбничка.

«Подорож містами України»
Використовуючи карту, розроби маршрут подорожі. Спочатку називай односкладові слова (міста), потім двоскладові тощо.
«Заповни скриню»
Хто назве найбільше речей з бабусиної скрині, той переможець

Даний мовний матеріал має великий навчально-виховний потенціал, сприяє розвитку мовлення на усіх рівнях: вимовному, лексичному, граматичному. Варто вчити розрізняти прислів’я і приказку та доцільно їх використовувати у мовленні, пропонуючи завдання творчого характеру, на розвиток логічного та критичного мислення.
1. Виє, як вовк.
Густа, як ліс.
Дике, як коза.
Бігає, як кінь.
Білий, як сніг.
Поле, наче море.

2. Велика, як гора.
Багата, як земля.
Весела, як весна.
Боязкий, як заєць.
Пищить, як комар.
Біжить, мов летить.

3. Одинока, як тополя.
Очі чорні, як терен.
Сердита, як кропива.
Сказав, як відрубав.
Розкішний, мов павич.

4. Співає, як соловейко.
Упав, як грім на голову.
Швидкий, як блискавка.
Тиха, як вода в криничці.
Пропав, як камінь у воді.
На віку, як на довгій ниві.

5. Дівчина, як калина в лузі.
Веселий, як весняне сонце.
Вода, як дзеркало, блищить.
Насупився, як чорна хмара.
Поглядає, як вовк на ягницю.
Брови тоненькі, як шнурочки.

6. Говорить, як на сопілці грає.
Мовчить, як води в рот набрав.
Сад білий, як молоком облитий.
Біжить, наче клубок котиться.
Говорить, наче пташка щебече.
Говорить, як сорока скрекоче.

7. Говорить, наче соловей співає.
Діти маленькі, мов пташенята.
Материнське серце, як літнє сонце.
Живуть між собою, як голуб і пава.
Зимове сонце, як мачушине серце.
На чужому горі щастя не збудуєш.

8.Коси, як льон, парубок, як сокіл.
Село, неначе писанка.
Спішить, як мокре горить.
Очі сині, як волошки в житі..
Чия відвага — того перемога.

9.Слова — як мед, а діла — як полин.
Слово скаже, як снопа зав'яже.
Розплакався, як мала дитина.
Ростуть, як гриби після дощу.:
Спить, хоч з гармати стріляй.
Чули дзвін, та не взнали, де він.

10 Свій розум май і в людей питай.
Умій сказать, умій і змовчать.
Хто мовчить, той двох навчить.
Раді люди літу, як бджоли світу.
Така робота — ні в тин, ні в ворота.
Життя прожити — не поле перейти.
Хто грамоти вміє, той краще сіє.
Чорна земля білий хліб ростить.

11На чужому горі щастя не збудуєш.
Січень не так січе, як у вуха пече.
Літо дає коріння, осінь — насіння.
І від солодких слів буває гірко.

12Гостре словечко коле сердечко.
Плаче осінь холодними дощами.
Землю поважай — вона дасть урожай.
Щастя без розуму — дірява торбина.
Лютий лютує та весні дорогу готує.
У червні на полі густо, а в коморі пусто.

13Що влітку вродить — зимою не шкодить.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
Дороги та хатка, де родила мене -  матка.
У кою рідна мова, в того й душа здорова.
Красна осінь снопами, а зима пирогами.
Рідна кати високо змахує, а помалу б'є.

14Слово — не горобець, вилетить — не піймаєш.
Поганому синові батьківщина не в моду.
Дарованому коневі в зуби не заглядають.
Кожна травичка на своєму корінці росте.
Яблуко від яблуні недалеко відкотиться.
До першого грому земля не розмерзається.

15Маленька праця краща за велике неробство.
Риба — вода, ягода — трава, а хліб — усьому голова.
Добрий чоловік надійніше кам'яного мосту.
На чужий коровай очей не поривай, а про свій дбай.
Хто в п'ятницю скаче, той в неділю гірко плаче.
Неправдою весь світ пройдеш та назад не вернешся.
16. Брехня стоїть на одній нозі, а правда — на двох.
Від солодких слів кислиці не посолодшають.
Хвали мене, моя мати, бо більше ніхто не хвалить.
Ластівка день починає, а соловей його кінчає.
Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.
Треба нахилиться, щоб з криниці води напиться.

17. Кому легко на серці, до того весь світ сміється.
Від розкошів кучері в'ються, а від журби — січуться.
Ліпше без вечері лягати, та без боргів уставати.
Людська кровиця — не водиця, проливати не годиться.
Пташка красна своїм пір'ям, а людина — своїм знанням.
Краще на п'ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.

18. Перемагай труднощі розумом, а безпеку — досвідом
Весна ледачого не любить, вона проворного голубить.
Якби на кропиву не мороз, вона б усіх людей пожалила.
Не відкладай на завтра того, що можна зробити сьогодні.
Ліпше пташці на сухій гілці, ніж у неволі в золотій клітці
Хто робить багато справ нараз, не зробить жодної гаразд


Немає коментарів:

Дописати коментар