четвер


Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики
      
Кейс-технологія
Кейс-метод (від англ. саsе studу – вивчення ситуації - випадок), відомий у вітчизняній освіті як метод ситуативного навчання на конкретних прикладах), дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності учнів.
Суть методу досить проста: для організації навчання використовується опис конкретних ситуацій. Учням пропонують осмислити реальну життєву ситуацію, опис якої одночасно відбиває не тільки будь-які практичні проблеми, а і актуалізує певний комплекс знань, які необхідно засвоїти при вивченні даної проблеми. При цьому сама проблема не має однозначних рішень.




Наприклад:

Задача. Родина вирішила в квартирі застелити підлогу ковровим покриттям. В квартирі 3 кімнати.1-4на5м, 2-4на 4, і 3-2на3. Скільки квадратних метрів коврового покриття необхіднодля того, щоб застелити підлогу?
Задача. Для здорового росту та розвитку дитини молодшого шкільного віку сніданок повинен становити 600 ккал. Склади собі меню для повноцінного сніданку. Розрахунок ккал для 100 г продуктів.
Комплексні задачі 
Задача 1. Свої літні канікули Максим, Оленка та Галинка проводили у бабусі. Діти вирішили допомогти їй заготовити ягоди для консервації. Максим нарвав 2 кошики вишень по 5 кг, Оленка — 3 кошики черешень по 2 кг, а Галинка принесла 2 кг малини. Скільки всього кг ягід назбирали діти? 
Завдання 1. Бабуся вирішила приготувати компоти з цих ягід, взявши третю частину. Скільки ягід залишилося у бабусі? 
Завдання 2. Із 10 кг ягід бабуся зварила варення. 6 кг вишневого варення вона розклала у 3 однакові банки. Скільки таких банок потрібно, щоб розкласти 4 кг варення.
Завдання 3. Із решти ягід бабуся спекла пиріг прямокутної форми. Діти двома розрізами розділили його на 4 частини так, щоб 2 із них були чотирикутної форми, а інші — трикутної. Як вони це зробили?

              Участь учнів 4 класу в конкурсах та олімпіадах у 2018-2019році


з/п
Назва конкурсу, олімпіади
Прізвище, ім’я учня
Місце
1
Безпечна дорога до школи
Денисьонок Д.
диплом


Вяслєва Д.
диплом


Пазенко Д.
диплом
2
Безпечний інтернет
Денисьонок Д.
диплом II ступінь


Вяслєва Д.
диплом III ступінь


Пазенко Д.
диплом участь


Веленгура Д.
диплом III ступінь


Огаркова А.
диплом участь


Букатюк Т.
диплом участь
3
Олімпіада з математики
Денисьонок Д.
диплом I ступінь


Вяслєва Д.
диплом участь


Пазенко Д.
диплом участь


Веленгура Д.
диплом участь
4
Олімпіада з предметів початкової школи
Денисьонок Д.
диплом I ступінь


Веленгура Д.
 диплом I ступінь
 I місце серед учасників Запорізької області
III  місце серед всіх учасників


Пазенко Д.
диплом III ступінь













середу

Інклюзивне навчання

Теоретичний та практичний досвід педагогів, що допоможе успішно працювати з дітьми з особливими освітніми потребами.
Інклюзивна освіта передбачає створення рівних умов для навчання і соціалізації кожної дитини. Але організація такої роботи вимагає від педагога ґрунтовних теоретичних знань і володіння дієвими практичними прийомами.
Саме для того, щоб допомогти всім, хто працює (чи незабаром працюватиме) з дітьми з інвалідністю, ми підготувати велику добірку корисних матеріалів із Бібліотеки «На Урок». А щоб дізнатися ще більше та поспілкуватися зі справжніми професіоналами, завітайте на онлайн-конференцію «Інклюзивна освіта: рівні умови для всіх»!

7 найкращих ігор для знайомства учнів у 1 класі


Для діток-першокласників перші місяці навчання в школі завжди є стресовими. Не всім вдається відразу адаптуватися до нового режиму та швидко знайти друзів серед однокласників. Наш сайт Mamabook підготував підбірку ігор, які допоможуть дітям швидко познайомитися. Також це чудові ідеї для проведення 1 тижня НУШ “Знайомство зі школою”.
Чому потрібно проводити ігри для знайомства:
  • Можливість швидко запам’ятати одне одного.
  • Розвиток комунікативних навичок у дітей.
  • Ігри можна проводити в якості розминки.
  • Учитель зможе вчасно виявити сором’язливих, мовчазних дітей.
  • Ефективний та простий спосіб згуртувати дітей, яким потрібно ще провчитися 4 класи.
  • Ці ігри підходять не лише для школи – використовуйте їх у літніх таборах та на дитячих іменинах.

Гра 1. Ми йдемо в похід

Це простий спосіб запам’ятати імена одне одного. Завдання – зібрати величезну кількість корисних речей, аби всім класом можна було вирушити в похід. Кожна дитина по черзі піднімається та озвучує однакову фразу:
«Мене звати…і я візьму із собою…»
Важливо! Це гра на пам’ять, асоціації та кмітливість. Дитина має право назвати лише той предмет, назва якого починається на ту саму літеру, що й його ім’я: наприклад, Катруся бере ковдру, а Світланка – сірники.
ПОРАДА. Гру можна проводити декілька разів протягом першого місяця навчання. Щоразу змінюйте тематику – ми йдемо до бібліотеки, їдемо на дачу тощо.

Гра 2. М’ячик

Усі діти стають у велике коло. М’яч вручається дитині, яка в журналі записана першою. Її завдання: чітко вимовити своє ім’я + назву тварини, з якою вона себе асоціює + передати за годинниковою стрілкою м’яча сусідові. Гра триває до того моменту, доки м’яч не опиниться у першої дитини в руках.

Гра 3. Чарівна коробка

На папірцях потрібно написати імена всіх дітей класу. Під час написання папірців кожна дитина піднімається зі свого місця, називає ім’я, а вчитель записує його на клаптику паперу. Папірці перемішати та скласти в коробку. Діти по черзі виймають записки. Завдання учня – згадати та вказати на однокласника з таким іменем.

Гра 4. Алфавіт знайомств

Учитель навмання каже будь-яку літеру абетки. Діти, чиї імена починаються на цю літеру, по черзі піднімаються та відповідають на 5 однакових запитань:
  1. Твоє ім’я.
  2. Прізвище.
  3. Улюблена страва.
  4. Улюблений мультфільм.
  5. Яких гурток відвідуєш?

Гра 5. Наввипередки

Цю гру краще провести на шкільному подвір’ї. Усі діти стають в одну лінію. Учитель відходить від них на 3-4 метри. Педагог ставить запитання. Усі діти, в яких відповідь на запитання «так» – роблять крок уперед. Якщо відповідь «ні» – стоять на місці.
Які запитання можна поставити:
  1. Кому з вас 7 років?
  2. Хто народився восени?
  3. Хто сьогодні робив ранкову зарядку?
  4. У кого є сестричка?
  5. У кого вдома є собака?
  6. Хто полюбляє танцювати?
  7. Хто вміє кататися на ковзанах?

Гра 6. Знаменитості

Діти піднімаються по черзі и називають відомих людей (акторів, співаків, ведучих тощо), з якими в них однакові імена.
Наприклад: «Привіт! Мене звати, як співака Винника», «А мене – як ведучу Никитюк» тощо.

Гра 7. Галасливі тезки

Це чудова гра для 1 Вересня, коли діти вперше бачать одне одного. По команді вчителя діти повинні голосно почати викрикувати свої імена та шукати свою тезку серед однокласників. Усі діти з однаковими іменами повинні якнайшвидше зібратися в одну команду.

5 причин бути і залишатися вчителем

Самим важливим явищем в школі, самим повчальним предметом, самим живим прикладом для учня являється сам вчитель. 
Він — втілення самого методу навчання, 
саме відображення принципу виховання.  
                                                                                      А Ф. Дістервег
 КРЕАТИВНІСТЬ
ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ                    
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
1 клас НУШ
УРОК У НОВІЙ ШКОЛІ. 
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
Впровадження НУШ на Черкащині
ЕКСКЛЮЗИВНО НУШ ДЛЯ 1 КЛАСУ
ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ ВЧИТИСЯ?


Одна з головних вимог сучасності до викладача, вчителя – постійно вчитися і розвиватися. Тримати руку на пульсі передових педагогічних досліджень, наукових розробках, методиках. Застосовувати сучасні технічні досягнення, легкість поводження з якими слугує хорошим прикладом для наслідування та адаптації молоді в світі новітніх технологій.
Самоорганізація та амбіційність підкорюють вершини багатьох професій. Вчительська діяльність не являється виключенням. Деякі з таких вершин - це звання директора навчального закладу, завуча, методиста. Досвід викладання та вік кандидата відходять на друге місце, пропускаючи в перед лідерські якості – енергійність та амбіційність, менеджерські вміння - далекоглядність та компетентність. Ефективне управління, злагоджена та результативна робота колективу, відмінні показники учнівської успішності далеко не всі завдання з котрими може справитися  компетентний, амбіційний спеціаліст – молодий вчитель.                 
Робоче місце та умови роботи мають колосальний вплив на ментальне та фізичне здоров´я людини. І в цьому відношенню вчителю можна лише позаздрити, адже його оточує постійна молодість та гра, цікавість та бадьорість. Життєва радість дітей може передаватись вчителю котрого вони поважають і цінують як наставника.                   
Вчителем можна стати, але не завжди остатись. Природне почуття такту, психологічна стійкість та самоконтроль -  являються основними якостями викладача на шляху до успішних результатів. Декому ці характеристики дані від природи, декому ні. Тоді стає в пригоді вміння бути прикладом для наслідування – чи не головний критерій успіху в навчанні, в наслідуванні. І цей навик можна опанувати, роблячи акцент на свою індивідуальність та харизму.
Вчені прийшли до висновку, що все життя людини, вся її поведінка і навіть старіння визначається інтелектом, а якщо конкретніше, то центральною нервовою системою. Чим більш розвинений мозок людини, чим злагодженіше протікають внутрішні процеси організму, тим довше зберігається гармонія, закладена самою природою в існування людини. Так що активність, життєва сила організму, радість від життя притаманна людям з високим рівнем розумового розвитку, чому і сприяє робота вчителя. 
Якості педагога – майстра:
“Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини, який ніколи не припиняється…  Це подив перед багатогранністю і невичерпністю людською”;
” … практична педагогіка – це знання й уміння, не тільки доведені до ступеня майстерності, але й підняті до рівня мистецтва…

вівторок



Пошукова таблиця слів
Колонки слів по вертикалі позначені геометричними фігурами [квадрат, трикутник, кружечок, ромб), горизонтальні смуги позначені кольорами (білий, жовтий, синій), по 5 рядів у кожній смузі. Знайди потрібне слово за орієнтирами, які задає тобі вчитель або ведучий. Потім учитель або ве­дучий задає слово, а ти маєш назвати орієнтири, де воно розміщене. Цю вправу можна виконувати удвох з товаришем, міняючись ролями. Працюй з пошуковою таблицею систематично, поступово зменшуючи час на пошук слів.
Скоромовка
Скоромовку читай спочатку повільно, потім швидше і ще швидше, чітко вимовляючи звуки.
Прочитай швидко слова
Прочитавши слова, знайди і підкресли в них спільну буквену частину або скажи, чим вони відрізняються. Наприклад, у словах «ніжки, босоніжки, ніженьки» спільна буквена частина — «ніж» і «ки».
Не зіб'юсь
Швидко прочитай слова. Не спіткнись на слові, яке відрізняється від інших однією літерою. Наприклад: ліс, ліс, лис, ліс.
Склади прислів'я (приказку)
ідучи за лініями або за цифровими підказками, склади прислів'я (приказку);
до першої частини прислів'я, написаної ліворуч, добери закінчення з правої частини.

           Знайди пару
Поєднай слова лівої і правої колонок парами за змістом.
Здогадайся, що це
Відгадай слово і з'єднай його з поданими буквами. Дістанеш слово, яке мається на увазі.
Наприклад:  лі + крик ворони = назва професії
лі + кар = лікар

Відшукай у слові слова
із букв заданого олова склади нові слова;
із букв слова склали нові слова, але допустили помилку. Відшукай зайве слово, або яке складене неправильно;
   перевір, чи є ще слова, які можна скласти із букв заданого слова.
1.  Сироїжка: сир, їжа, сирок, роса...
2. Апельсин: син, лин, сани, риба, насип, напис...
3. Клени: лин, клин, лан...
4. Горобина:
5. Абрикос: коса, сир, рак, бак, соки, гора, кора, рис, краб.
6. Електрика: три, кит, лелека, ракета, лак, рак, крила.
7. Велосипед: село, море, поле, оси, пил, весело.
8. Горизонт: гори, рот, роги, грім, нори, ноги, тон, ноти.
9. Соловейко: коло, воло, колесо, колос, соло, коваль.
10.Молоко: лом, коло...
11.Буквар:
12.Жайворонок: жар, ворона, край, нора...
13.Рибалка: балка, краб...
14.Листоноша: лист, ноша...
   
«Пірамідки»
Один учень пошепки читає, інший — дивиться знизу йому в очі, стежить, щоб вони рухалися вниз.
«Вітрячки»
Один учень дивиться, не зводячи з крапки очей, намагаючись побачити букви, що є поруч із крапкою, пошепки читає. Другий дивиться йому знизу в очі, сте­жить, чи справді вони в стані нерухомості.
«Ромбики»
При читанні учні повинні охоплювати поглядом ціле слово. Один учень читає, інший — слідкує. Потім виконують завдання навпаки.

Навчання молодшого школяра має бути цікавим, радісним, але водночас повинно забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Тому завдання вчителя не лише навчати, а й викликати у дітей радість від знань і самого процесу їхнього засвоєння.
В реалізації цього завдання особливої уваги заслуговує ігрова діяльність. Використання ігор на уроках читання сприяє позитивному ставленню до навчання потребує від дитини кмітливості, уваги. Колективні ігри згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх взаємин між ними.
Під час використання на уроках читання ігрового методу навчання слід дотримуватись таких вимог:
а) зміст гри має бути посильним для кожної дитини;
б) правила гри – прості і чітко сформовані;
в) у грі повинні брати участь усі діти;
г) підсумок гри – чіткий і справедливий.
Таким чином, використання ігор на уроках читання стає важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету, дає можливість об’єктивно оцінити знання і уміння учня.
«Хто більше»
Хто найбільше згадає героїв казок, назви яких закінчуються буквою «а» ( лисичка,…), буквою «к» (зайчик…), той переможець.
«Хто я і з якої казки»
Люблю горішки, грибочки. (хто відгадає першим, продовжує гру, описуючи свого героя).

«Хто більше знає?»
У грі бере участь необмежена кількість дітей. На кожен крок треба назвати одну казку. Виграє той, хто назве більше казок, жодного разу не помилившись.

«Я з казки..»
За допомогою міміки і жестів покажи одного з героїв улюбленої казки.
«Чарівний мішок»
Навпомацки впізнати предмет у мішку, вгадати, з якої він казки.
«Відгадай»
Розбери «зашифроване» речення і скажи, з якої воно казки
коНіли не батре сятиясмі з біслашого.
і  дід Іабаб вонз листазось  міса  бісо.

«Хто більше»
Назвати казкових героїв, предмети, імена, назви казок на букву «к».
«Відгадай казку»
Відгадай казку за опорними словами: лисичка, рибка, вовк, ополонка;
Маруся, яблунька, річечка, гуси, піч.
Продовж гру.
«Хто правильно закінчить прислів’я?»
Книга вчить, як на світі …  .
Наука в ліс не веде, а з лісу …  .
Треба нахилитись, щоб з криниці води …  .
Друга шукай, а знайдеш - …  .
Продовж гру використовуючи свої прислів’я.

«Хто придумаю кінець, той і буде молодець»
Один з учнів починає розповідь. Хто її закінчить, той виграє. Або один з учнів починає розповідь, а другий закінчує. Яка пара дітей склала найкраще оповідання, та і виграє.
ІГРИ В ПАРАХ
«Я починаю, а ти закінчуєш»
«Коли закінчу школу, … »
«Як виросту, … ».
«Улюблене заняття - …»
Один з учнів повідомляє ведучому своє улюблене заняття. Гравці жестами, пантомімікою показують свою відгадку. Той, хто відгадає, стає ведучим.
«Дитячі мрії»
Теплого літнього дня на околиці села посідали діти і почали мріяти: хто ким буде? Хочеться бути і музикантом, і полярником, і шахтарем, і моряком далекого плавання, і прикордонником, і футболістом, і пожежником. Ці дитячі мрії художник зобразив на картині. Знайди їх.
«Слово в слові»
У кожному з цих слів «сховалося» інше. Яке? Знайди і назви його, поясни значення.
Україна, земляк, народознавство, розмова, барвінок, музикант, різьбярство, гончарство, скарбничка.

«Подорож містами України»
Використовуючи карту, розроби маршрут подорожі. Спочатку називай односкладові слова (міста), потім двоскладові тощо.
«Заповни скриню»
Хто назве найбільше речей з бабусиної скрині, той переможець

Даний мовний матеріал має великий навчально-виховний потенціал, сприяє розвитку мовлення на усіх рівнях: вимовному, лексичному, граматичному. Варто вчити розрізняти прислів’я і приказку та доцільно їх використовувати у мовленні, пропонуючи завдання творчого характеру, на розвиток логічного та критичного мислення.
1. Виє, як вовк.
Густа, як ліс.
Дике, як коза.
Бігає, як кінь.
Білий, як сніг.
Поле, наче море.

2. Велика, як гора.
Багата, як земля.
Весела, як весна.
Боязкий, як заєць.
Пищить, як комар.
Біжить, мов летить.

3. Одинока, як тополя.
Очі чорні, як терен.
Сердита, як кропива.
Сказав, як відрубав.
Розкішний, мов павич.

4. Співає, як соловейко.
Упав, як грім на голову.
Швидкий, як блискавка.
Тиха, як вода в криничці.
Пропав, як камінь у воді.
На віку, як на довгій ниві.

5. Дівчина, як калина в лузі.
Веселий, як весняне сонце.
Вода, як дзеркало, блищить.
Насупився, як чорна хмара.
Поглядає, як вовк на ягницю.
Брови тоненькі, як шнурочки.

6. Говорить, як на сопілці грає.
Мовчить, як води в рот набрав.
Сад білий, як молоком облитий.
Біжить, наче клубок котиться.
Говорить, наче пташка щебече.
Говорить, як сорока скрекоче.

7. Говорить, наче соловей співає.
Діти маленькі, мов пташенята.
Материнське серце, як літнє сонце.
Живуть між собою, як голуб і пава.
Зимове сонце, як мачушине серце.
На чужому горі щастя не збудуєш.

8.Коси, як льон, парубок, як сокіл.
Село, неначе писанка.
Спішить, як мокре горить.
Очі сині, як волошки в житі..
Чия відвага — того перемога.

9.Слова — як мед, а діла — як полин.
Слово скаже, як снопа зав'яже.
Розплакався, як мала дитина.
Ростуть, як гриби після дощу.:
Спить, хоч з гармати стріляй.
Чули дзвін, та не взнали, де він.

10 Свій розум май і в людей питай.
Умій сказать, умій і змовчать.
Хто мовчить, той двох навчить.
Раді люди літу, як бджоли світу.
Така робота — ні в тин, ні в ворота.
Життя прожити — не поле перейти.
Хто грамоти вміє, той краще сіє.
Чорна земля білий хліб ростить.

11На чужому горі щастя не збудуєш.
Січень не так січе, як у вуха пече.
Літо дає коріння, осінь — насіння.
І від солодких слів буває гірко.

12Гостре словечко коле сердечко.
Плаче осінь холодними дощами.
Землю поважай — вона дасть урожай.
Щастя без розуму — дірява торбина.
Лютий лютує та весні дорогу готує.
У червні на полі густо, а в коморі пусто.

13Що влітку вродить — зимою не шкодить.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
Дороги та хатка, де родила мене -  матка.
У кою рідна мова, в того й душа здорова.
Красна осінь снопами, а зима пирогами.
Рідна кати високо змахує, а помалу б'є.

14Слово — не горобець, вилетить — не піймаєш.
Поганому синові батьківщина не в моду.
Дарованому коневі в зуби не заглядають.
Кожна травичка на своєму корінці росте.
Яблуко від яблуні недалеко відкотиться.
До першого грому земля не розмерзається.

15Маленька праця краща за велике неробство.
Риба — вода, ягода — трава, а хліб — усьому голова.
Добрий чоловік надійніше кам'яного мосту.
На чужий коровай очей не поривай, а про свій дбай.
Хто в п'ятницю скаче, той в неділю гірко плаче.
Неправдою весь світ пройдеш та назад не вернешся.
16. Брехня стоїть на одній нозі, а правда — на двох.
Від солодких слів кислиці не посолодшають.
Хвали мене, моя мати, бо більше ніхто не хвалить.
Ластівка день починає, а соловей його кінчає.
Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.
Треба нахилиться, щоб з криниці води напиться.

17. Кому легко на серці, до того весь світ сміється.
Від розкошів кучері в'ються, а від журби — січуться.
Ліпше без вечері лягати, та без боргів уставати.
Людська кровиця — не водиця, проливати не годиться.
Пташка красна своїм пір'ям, а людина — своїм знанням.
Краще на п'ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.

18. Перемагай труднощі розумом, а безпеку — досвідом
Весна ледачого не любить, вона проворного голубить.
Якби на кропиву не мороз, вона б усіх людей пожалила.
Не відкладай на завтра того, що можна зробити сьогодні.
Ліпше пташці на сухій гілці, ніж у неволі в золотій клітці
Хто робить багато справ нараз, не зробить жодної гаразд